Beboer- pårørenderådet 2022 - 2024
- Ebbe Christensen (Konstitueret formand)
- Ninna Bilfeldt (beboer, Afdeling 2)
- Knud Bovbjerg (beboer, Afdeling 2)
- Preben Sabinsky (beboer, Afdeling 1)
- Lise Wix Andreasen (leder)
- Referent: Camilla Leth Annette Bilfeldt (Næstformand, Pårørende afd. 2)
- Lena Skovlund (Pårørende Afd. 2)- afbud
- Camilla Leth (Pårørende Afd. 1)
- Jørn Guldager (observatør fra Seniorrådet)
- Michael Dorph Jensen (Sundheds- og Rehabilite-ringsudvalget)
Begge blev godkend
Møllegårdens bus- BPR ønsker at hilse på den nye Chauffør, samt mere information om den nye bus, herunder økonomi.
- Bussen er betalt af Møllegårds budget. Overskuddet fra sidste år dækker køb af bussen.
- Forventer at bussen kommer i år/afventer Ford. Bussen er forsinket grundet problemer med bakkamaraet.
- Den nye Chauffør kommer til et efterfølgende møde.
- Bussen kører tirsdag og torsdag. Beboere kommer med input til hvilke ture, der skal køres.
- Vi lejer bus til kørsel af lystur. En tur for hver afdeling i december.
Sengetider – flere beboere oplever fortsat ikke at have indflydelse på dette- især ved ekstern vikar.
- Beboerne bestemmer selv, hvornår de går i seng. Det opleves ikke at eksterne vikarer ved det. Det er de pårørendes ansvar at fortælle deres familiemedlem at de selv bestemmer sengetid. Det bliver fremover et punkt til indflytningssamtalerne.
- Der arbejdes i ledelsen med at få klædt de faste vikarer på, så de også ved det.
- Michael tager ønsker om beboer undersøgelser med retur til SRU
BPR ønsker forsat, at byrådet er repræsenteret i BPR
- SRU stemte for at byrådet ikke er repræsenteret i BPR. Det sendes derfor nu til byrådet.
- Seniorrådet ønsker at forsætte i møderne.
- Kommunalbestyrelsesmedlem indgår. Michael Dorph Jensen ønsker at forsætte i bestyrelsen i BPR på Møllegården, Hvilke for- og næstformand har opfordret ham til.
- BPR ønsker at seniorråds repræsentanten deltager i møderne på Møllegården.
Hvordan sikrer vi os at beboere og pårørende er informerede:
- Når der sker noget nyt
- I Mølleavisen
- Beboermøder
- På infotavlerne i afdelingerne
- Når der sker ændringer og aflysninger for eksempel fysioterapeutaftale, gåtur på Radiomarken og andet.
- Oplyse på infotavler i afdelingerne
- Fysioterapeuten skal have en tavle ved lokale, hvor de kan skrive aflysninger
- Frisør og fodpleje skal også give besked ved aflysninger
- Beskeder ønskes skrevet stort, så beboerne kan læse det
- I dag forsøger personalet at give besked om ændringer og aflysninger direkte til beboerne
Punkter til dagsorden – deadline
- Punkter til dagsorden skal sendes 3 uger før mødet til Lise.
Sundhedsfagligt tilsyn d. 16.11.23
- Ingen anmærkninger (så på medicin og beboernes journal i forhold til dokumentation – de udvalgte 3 beboere ud fra kompleksitet)
- Rapporten lægges på hjemmesiden, når den modtages
Reduktion i rengøring til hv. 14 dag
- Plejeboligerne, der kommer en plan for, hvornår rengøringspersonalet kommer i boligerne.
- Fordeling mellem pleje og rengøringspersonalet er som hidtil.
- Ekstra rengøring forsætter som hidtil.
- Vi har skulle reducere med et årsværk. Vi har ikke afskedig nogen.
- BPR Bekymring for om man kan få gjort ordentligt rent i boligerne. Bekymring for om rengøringspersonalet bliver overbebyrdede.
- 6. marts 2024
- 12. juni 2024
- 18. september 2024
- 11. december 2024
- Valg i september for 2025 og 2 år frem
- Mangler to beboere og gerne nogle suppleanter
- §17 stk. 4 udvalgs – anbefalingerne er implementeret – skal følge op på om det virker i praksis, ved en evt. bruger/borger undersøgelse. ( anbefalinger om bl.a supervision til plejepersonale i plejeboliger, samt samarbejdsmøder mellem beboer og ledelse)
- Næste dagsorden for SRUs møde eftersendes til Ebbe
- Anbefaler god kommunikation til BPR
- Arbejder med fælles senior bofællesskaber
- Arbejder på en pårørende politik, så pårørende kan få hjælp til muligheder
- Arbejder på sammenhæng mellem ældreboliger, hjemmepleje og plejeboligerne til fælles gavn.
- Se punkt 4
- Ros til personale på afdeling 2\
- Ros til de studerende for deres engagement
- Ansætter timelønnet – vil gerne have fast afløser ikke vikarer fra bureauer. Det giver bedre kvalitet i arbejdet og tryghed hos beboerne. De timelønnet er primært sundheds-faglige under uddannelse.
- Det opleves at der er for få fysioterapeuter – bevillingen ligger hos kommunen.
Lise fik ikke oplyst om, at der kommer en vakant stilling i administrationen pr. 1.1.24.
Grundet den vakante stilling er der ikke ressourcer til at producere mølleavisen. Derfor er denne på stand by, indtil stillingen er besat.
Der vil blive printet Menuplaner og aktivitetsplaner i mellem tiden.