Borgerrådgiveren, Henrik Bang Nielsen, kan hjælpe dig med at finde vej i systemet.
Det kan være hjælp til at forstå et brev eller en afgørelse eller med at finde vej i den kommunale organisation.
Du kan også kontakte borgerrådgiveren, hvis du har brug for hjælp til at klage over din sagsbehandling.
Du er altid velkommen til at kontakte borgerrådgiver Henrik Bang Nielsen på telefon 39 57 69 00. Du kan også sende en mail på [email protected] eller booke en tid direkte til et møde.
Vær opmærksom på, at hvis du sender personlige, fortrolige eller følsomme oplysninger, skal du sende en sikker e-mail til borgerrådgiveren via disse links:
Hvis borgerrådgiverens svar til dig indeholder personlige, fortrolige eller følsomme oplysninger, kan det kun sendes med en e-mail, hvis du har brugt linket til sikker mail herover, og har oplyst dit CPR-nummer. Svaret får du i din e-boks.
Hvis du vil henvende dig på vegne af en anden, skal han eller hun udfylde en fuldmagt til dig. Fuldmagten afleverer du til borgerrådgiveren sammen med din henvendelse. Det kan du gøre på følgende måde:
- Du kan ved hjælp af MitID/NemID hente en digital fuldmagt her.
- Du kan også hente og udfylde en fuldmagtsblanket som pdf.
Hvis du vælger at udfylde fuldmagtsblanketten som pdf, anbefaler borgerrådgiveren, at du sender fuldmagten med digital post via e-Boks.
Dette gælder også øvrige henvendelser til borgerrådgiveren.
Borgerrådgiveren hjælper med:
- at sikre en konstruktiv dialog mellem kommunens afdelinger og borgerne
- at finde vej i systemet, fx med at forstå et brev eller en afgørelse og med at finde vej i den kommunale organisation
- at behandle klager over sagsbehandlingen i Gladsaxe Kommune, herunder om sagsbehandlingsregler er fulgt og om sagens tilrettelæggelse har været hensigtsmæssig samt klager over personalets optræden
- at give vejledning i forbindelse med klager og om fornødent hjælpe med at formulere en klage.
Ud over hjælp fra borgerrådgiveren, er der mulighed for hjælp og rådgivning andre steder i og uden for Gladsaxe.
Se oversigt over andre muligheder for hjælp og rådgivning i og uden for Gladsaxe Kommune.
- at træffe afgørelser eller ændre afgørelser
- at behandle klager over forhold, der kan indbringes for andre klageinstanser som for eksempel Ankestyrelsen
- at behandle klager over forhold der falder uden for kommunens virksomhed
- at behandle klager over politiske beslutninger, for eksempel om serviceniveauet
- at behandle sager, der er indbragt for det kommunale tilsyn, ombudsmanden eller domstolene.
Borgerrådgiveren er uafhængig af forvaltningen og refererer direkte til Gladsaxe Byråd.
Borgerrådgiveren søger først og fremmest at fremme en god og konstruktiv dialog mellem den berørte borger og forvaltningen, og kan i den sammenhæng medvirke som mediator.
Udover borgerrådgiveren har Gladsaxe Kommune også en whistleblower-ordning for kommunens ansatte.