Har du brug for råd og vejledning om IT, så få hjælp af de frivillige IT-hjælpere i kommunen.
De frivillige hjælpere vejleder borgere i at betjene en computer og hjælper med at løse IT-problemer. Du kan for eksempel få hjælp til overgangen fra NemID til MitID, netbank, digital post, kontakt til det offentlige, søge på nettet, oprette og sende e-mails, vedhæfte filer, printe ud og vejledning i selvbetjeningsmuligheder på nettet, herunder gladsaxe.dk.
Hvordan gør jeg?
Du skal blot møde op i træffetiden og forelægge dit spørgemål for IT-hjælperen, så vil de forsøge at hjælpe dig med dit problem. Nogle af IT-hjælperne har telefonisk træffetid, så du kan ringe til dem og enten få sagen løst over telefonen, eller hvis det er nødvendigt aftale et møde i nærmeste fremtid.
Har du en bærbar pc, så medbring den endelig. Har du ingen bærbar pc, så vil IT-hjælperen have en pc, som kan anvendes under vejledningen, hvis det er nødvendigt.