Velkommen til botilbuddet Kellersvej 17-19 
Kellersvej 17-19 åbnede september 2019 med i alt 26 boliger fordelt ligeligt mellem de to levegrupper 17 og 19.
Botilbuddet er oprettet efter almenboligloven § 105. De nybyggede boliger er store og handicapvenlige med egen have.
Alle 26 borgere har et handicap og behov for, at der, i de vågne timer, er medarbejdere, som kan guide dem gennem dagen. Der er også en vågen nattevagt.
De fleste borgere har et aktivitetstilbud fire dage om ugen eller et halvdagstilbud fem dage om ugen. Enkelte har valgt at gå på pension og har derfor ikke et dagtilbud længere.
Hvis du har spørgsmål, du ikke kan få besvaret på denne side eller siden Ofte stillede spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan se kontaktinformationer nederst på denne side.
Venlig hilsen
Tina Jonassen, daglig leder af Kellersvej 17-19.
Hvordan er boligen og nærområdet?
Boligen er på 66,3 m2 (inkl. andel af fællesarealer). De rummelige og lyse et-rumsboliger kan opdeles til to-rumsboliger, for eksempel via en fastmonteret skabsvæg, hvis du ønsker det. Boligerne indeholder tekøkken med køleskab og mulighed for at etablere kogeplader.
Alle boliger har eget badeværelse med mulighed for at etablere vaskesøjle. Der er køkken/alrum med udgang til egen have på den ene side og udgang til fællesgang på den anden side, der fører til køkken og fællesrum.
Herunder kan du se en video, der viser lidt fra lejligheden og til sidst en tegning, der viser mål på have, lejlighed og gang:
Fællesarealer
Hver levegruppe har store fællesrum samt fælleskøkken. Der er derfor gode muligheder for både at deltage i fællesskab eller for blot at sidde på sidelinjen og kigge med, alt efter hvad du har lyst til.
Rygning
Man må godt ryge i sin egen bolig eller i egen have. Dine gæster må også ryge i din bolig, hvis du giver dem lov, men vi opfordrer dem til at ryge i din have. Du må ikke ryge i boligen, når medarbejderne er til stede for at hjælpe, og 10 minutter før medarbejderne kommer for at hjælpe, skal der derfor luftes godt ud.
Hvis du tilbydes en bolig i et botilbud efter almenboliglovens §105, er du lejer på almindelige vilkår. Lejeforholdet reguleres ved en lejekontrakt, og du betaler husleje i henhold til lejekontrakten (se "Hvor meget skal jeg betale i husleje?" under Ofte stillede spørgsmål). Vi yder socialpædagogisk støtte samt omsorg og pleje efter Lov om Social Service.
Kellersvej er et større naturskønt område med et gammelt moseområde.
Der er busstoppested cirka 250 meter væk (linje 300S), og cirka en km. til Buddinge Station. Motorvejsafkørsel (E47/Buddinge) er ligeledes tæt på, og der er ikke langt til indkøbsmuligheder.
På Kellersvej 1 ligger også det handicapvenlige træningscenter Gladsaxe Multifitness.
Området er p.t. præget af byggeri, som gradvis forventes afsluttet i løbet af 2023.
Kort over Kellersvej
Kort der viser Kellersvej, når ombygningen er færdig i løbet af 2023:
Kellersvej 1: Sansehuset og Center for Specialterapi
Kellersvej 2: Gladsaxe MultiFitness (handicapvenligt træningscenter)
Kellersvej 3: Kellersvej 3 (Aktivitets- og Samværstilbud i BAS)
Kellersvej 4: Ungegruppen (Aktivitets- og Samværstilbud i BAS)
Kellersvej 5AB: Botræningstilbud (åbner i anden halvdel af 2023). Indtil da er botræningstilbuddet beliggende i Buddingecentret
Kellersvej 6: Botilbuddet Kellersvej 6
Kellersvej 7: Dukkehuset (Aktivitets- og Samværstilbud i BAS - åbner i anden halvdel af 2023)
Kellersvej 8: Grønt Hus (Aktivitets- og Samværstilbud i BAS)
Kellersvej 9-11: Botilbuddet Kellersvej 9-11
Kellersvej 10: Mosehuset (Aktivitets- og Samværstilbud i BAS)
Kellersvej 12: Socialpædagogisk Botræning (SB) og Kellers Klub (aftenklub)
Kellersvej 13-15: Botilbuddet Kellersvej 13-15
Kellersvej 14: Slotscaféen og Salen
Kellersvej 16: GHT-huset (bl.a. mødelokaler og leder af Gladsaxe Handicaptilbud)
Kellersvej 17-19: Botilbuddet Kellersvej 17-19
Kellersvej 20AB: Kellersvej 20AB (Aktivitets- og Samværstilbud i BAS)
Kellersvej 20C: Kellersvej 20C (Aktivitets- og Samværstilbud i BAS)
Kellersvej 21: Drift og Beskæftigelse (Beskyttet Beskæftigelse i BAS)
Kellersvej 22: Mødelokale
Kellersvej 17-19.
Hvad kan man lave, hvis man bor her?
Dagligdagen foregår i hjemlige og hyggelige rammer, og vi arbejder for et ro-ligt miljø med respekt og værdighed for det enkelte menneske.
I samarbejde med dig, sørger vi for at tilrettelægge dagligdagen, så du så vidt muligt kan leve et hverdagsliv ud fra dine egne ønsker og behov.
Medarbejderne motiverer borgerne til at deltage, da vi mener, at deltagelse fremmer livskvalitet. Måltiderne tilberedes i huset. Jer, der bor på Kellersvej 17-19, deltager, efter eget ønske og evne, i daglige aktiviteter som madlavning, borddækning og opvask.
IBG - Interaktiv BorgerGuide
Vi bruger IBG-skærme til blandt andet at vise, hvilke aktiviteter der er, hvem der er på arbejde, og hvad vi skal have at spise. Læs eventuelt mere om IBG på ProReact side (firmaet bag IBG).
Du kan få støtte til at tilmelde dig fritidsaktiviteter, kurser og lignende, hvis du ønsker dette og selv har økonomisk mulighed for at deltage.
Hvis der er tid om eftermiddagen/aftenen, tilbydes der gåture i området sammen med en medarbejder.
Som udgangspunkt er der i weekenderne mulighed for at tage på tur med støtte fra en medarbejder, hvis husets normering tillader det. På beboermøderne kan du få indflydelse på, hvor turene går hen.
Vi deltager i flere af Slotscaféens søndagsaktiviteter, hvor pårørende også er velkomne til at deltage.
Ferieture
Vi tilbyder forskellige former for ferie, der planlægges efter jeres behov. Det kan være en tur i sommerhus, på musikfestival eller en-dagsture. Der tilbydes op til fem feriedage om året.
Vi holder en årlig sommerfest i august. Desuden afholdes to pårørendearrangementer i løbet af sommeren og ved juletid.
Hvordan arbejdes der på Kellersvej 17-19?
Vores menneskesyn bygger på værdighed og respekt i alle forhold. Det pædagogiske arbejde vil tage udgangspunkt i dine ønsker, behov og funktions- og forståelsesniveau. Du vil blive støttet i at yde så meget til fællesskabet, som du er i stand til. I praksis betyder det, at du mødes med forventninger om at tage aktiv del i hverdagens opgaver. Alle har et medansvar for fællesskabet, og alle er afhængige af hinanden.
Fokus på selv- og medbestemmelse
Vi har fokus på, at du som et voksent menneske har så meget selv- og medbestemmelse som muligt. Vi ønsker at støtte og styrker dig i at udtrykke dine egne ønsker og behov og tage dine egne beslutninger. For eksempel er det din egen bolig, og du bestemmer selv, hvad du vil have hængende på væggen, og hvem du vil invitere indenfor i dit hjem.
Kellersvej 17-19 er et botilbud med fællesarealer, så der er også beslutninger, der skal træffes i fællesskab.
På botilbuddet består medarbejdersammensætningen af en daglig leder, pædagoger, social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere og pædagogmedhjælpere.
Fastansatte medarbejdere arbejder hver anden eller hver tredje weekend. Derudover er der ansat vikarer i tilfælde af ferie, kursus, efteruddannelse, sygdom eller lignende.
Om natten er der en vågen nattevagt, der regelmæssigt tilser de borgere, der har behov for det.
Der er også tilknyttet sygeplejersker.
Vores faglige tilgange er anerkendende, personcentreret omsorg og Low arousal.
Low arousal er sammen med sansestimulering og totalkommunikation de pædagogiske metoder, vi benytter os af. Vi arbejder ud fra en tro på, at alle mennesker, som kan samarbejde, gør det. Som medarbejdere tager vi ansvar for, at samarbejdet foregår på en måde, hvor du føler dig forstået og inddraget. Det kan for eksempel handle om, at vi hjælper dig med at skabe en tydelig struktur og forbereder dig på, hvad der skal ske.
Du kan læse mere om faglige tilgange, metoder og vores grundlag (rehabilitering) på siden Faglige metoder.
I samarbejde med dig, og på baggrund af dine ønsker og mål, tilrettelægger vi dagligdagen på en måde, som giver dig de bedste muligheder for at leve et hverdagsliv ud fra dine egne ønsker og behov. Når vi støtter dig i at formulere dine ønsker, tager vi blandt andet udgangspunkt i det rehabiliterende perspektiv. Det vil sige, at vi også har fokus på, at du deltager så aktivt som muligt i de praktiske gøremål.
På baggrund af dine ønsker, og vores faglige overvejelser, bliver der lavet delmål, som du skal arbejde med. Mindst en gang årligt holder vi et samarbejdsmøde med dig, dit dagtilbud og eventuelt dine pårørende, hvor vi også taler om, hvordan det er gået med dine mål, og hvordan vi bedst hjælper dig fremadrettet.
Af forskellige årsager, kan nogle borgere ikke være med til at planlægge målene og at evaluere på de seneste mål. I de tilfælde er delmålene oftest udarbejdet på baggrund af medarbejdernes tolkning og kendskab samt pårørendes input.
Vi samarbejder med borgerens pårørende og venner og hjælper borgerne med at fastholde og udvikle deres personlige netværk. Vi ser de pårørende som vores vigtigste samarbejdspartner i arbejdet med at sikre dig de bedste rammer hos os.
Læs gerne mere om det gode pårørendesamarbejde på siden Ofte stillede spørgsmål.
- medarbejdere og daglig leder har mulighed for aktivt at lytte til borgeres og pårørendes ønsker og meninger
- og for at give borgere og pårørende indsigt i og indflydelse på fælles aktiviteter og arrangementer.
Valg til samråd
Valgperioden løber fra 1. november til 31. oktober.
En borgerrepræsentant vælges hvert år i oktober på et beboermøde (valgperioden er for mindst ½ år).
Op til fire pårørenderepræsentanter vælges hvert år i september på et møde, hvor alle pårørende indbydes. Der vælges pårørenderepræsentanter til samrådet for en toårig periode.
Der kan kun vælges én pårørenderepræsentant pr. borger.
For at kunne vælges til samrådet, skal man have en aktuel tilknytning til botilbuddet. En repræsentant kan være en nær pårørende som for eksempel forældre eller søskende, men det kan også være en anden person, der i det daglige varetager den pågældende borgers interesser - for eksempel ved deltagelse i samarbejdsmøder og lignende.