Hjem Borger Børn og familie Familie og rådgivning Tidlig Indsats SES-kursus: Hjælp til Samarbejde Efter Skilsmisse for børnenes skyld

SES-kursus: Hjælp til Samarbejde Efter Skilsmisse for børnenes skyld

SES er værktøjet, der bringer dig og dine børn godt igennem skilsmissen. SES-kurset er for skilte forældre. Kurset tilbyder konkrete redskaber og inspiration til at:

• Forstå og imødekomme dit barns/dine børns reaktioner og behov
  • Forstå og tackle dine egne og din ekspartners reaktioner
  • Fremme samarbejdet om jeres barn/børn, mellem jer som forældre

Kurset er for alle der har børn, og hvor man er gået fra hinanden, enten for nyligt eller for lang tid siden. Man kan deltage alene, eller sammen med sin medforælder.

Kurset er fordelt over 3 eftermiddage/aftenener, af ca. 3 timers varighed pr. gang. Det er et gratis tilbud for forældre der er gået fra hinanden, eller står for at skulle gå fra hinanden, med børn under 18 år, bosiddende i Gladsaxe Kommune.

Kursusformen er primært oplæg til egen refleksion, samt individuelle øvelser. Kurset bliver udbudt i et samarbejde mellem Gladsaxe, Gentofte, Rudersdal samt Lyngby-Taarbæk Kommune.

Næste SES kursus finder sted i Gladsaxe:

Torsdag d. 9. september kl. 15.00-17.30

Torsdag d. 16. september, kl. 15.00-17.30

Torsdag d. 23. september, kl. 15.00-17.30

Der tages forbehold for ændringer.

Tilmelding skal ske senest to uger inden kursusstart via formularen på denne side.

Udover det fysiske kursus, kan du som borger i Gladsaxe helt gratis logge dig på den online SES-Platform vha. MitID. Platformen er delt op i temaer: Dig selv, børnene og samarbejdet. SES.dk er et engagerende værktøj med øvelser og dilemmaer, fortalt levende med billeder og lyd.

SES.dk har altid åbent – også når børnene er lagt i seng.

Har du spørgsmål, så kontakt: Cathrine tlf. 21146415, catste@gladsaxe.dk, eller Pernille tlf.29334255, perchr@gladsaxe.dk.

Hvis du efter kurset har brug for en opfølgende samtale, kan du kontakte Åben Anonym rådgivning på tlf. 20497416, hver dag ml. kl.11-13.

Alle felter markeret med '*' er påkrævet

Hvor har du hørt om kurset?

Sæt gerne flere markeringer