Skip til hoved indholdet
    Hjem Kommunen Presse Nyhedsarkiv Skoleelever laver fotoudstilling på Søborg Torv

Skoleelever laver fotoudstilling på Søborg Torv

15. august 2024

Elever fra Søborg Skole har gennemført et forløb med virksomheden Canon, der skal fremme kreativitet gennem fotografi. Resultatet kan ses på Søborg Torv.

På Søborg Torv kan du i disse dage opleve en særlig fotoudstilling, som er lavet af elever fra 8. klasse på Søborg Skole i samarbejde med virksomheden Canon, der har adresse i Gladsaxe. Eleverne har været en del af Canons forløb ’Young People Programme’, hvor de sammen med fotograf og instagrammer Morten Nordstrøm dykkede ned i et fælles tema og udforskede deres kreative potentiale. Efterfølgende besøgte eleverne Canon, præsenterede deres billeder og oplevede de store printere i aktion.

Resultatet er en unik udstilling bestående af syv udvalgte billeder, der hver især fortæller elevernes personlige fortolkning af temaet ’omstilling’.

Fra leg til alvor

Isak, Mads og Noah er tre af de elever, som har bidraget til udstillingen ’Fra leg til alvor’. Deres billede og tilhørende tekst skildrer overgangen fra barndom til voksenliv, og de beskriver det sådan her:

- Vores idé var, at vi ville lave en omstilling, der viste overgangen fra barn til voksen. Barnet i baggrunden gynger på gynger ved legepladsen. Foran kan man se en voksen, som er på sin telefon, da voksne ikke har tid til at lege mere. Vi havde fokus på, at den voksne med telefonen var i forgrunden, så man ser ham først, og derefter vil man så opdage barnet, og kan derfor se forskellen på de to.

Du kan nyde udstillingen på Søborg Torv indtil udgangen af juni 2024.

Gladsaxe Kommune
Rådhus Allé 7
2860 Søborg

kommunen@gladsaxe.dk