Skip til hoved indholdet
    Hjem Kommunen Presse Nyhedsarkiv Gladsaxes frivillige grupper indviede deres nye hus

Gladsaxes frivillige grupper indviede deres nye hus

Fredag 4. oktober var der god stemning og glade ansigter, da De Frivilliges Hus' nye rammer i Bagsværd blev indviet af en stor del af husets grupper sammen med repræsentanter fra Gladsaxe Byråd.

En bred vifte af frivillige tovholdere var sammen med borgmesteren og medlemmer af det ansvarlige udvalg, Psykiatri- og Handicapudvalget, mødt op for at indvie De Frivilliges Hus' nye adresse i bygningen Thorasminde på Laurentsvej 9 i Bagsværd.

- Gennem frivillighed kan vi styrke vores sociale sammenhængskraft og sikre, at ingen bliver ladt alene. Der er nemlig ikke nogen bedre medicin mod ensomhed end positive og inkluderende fællesskaber. Så tusind tak til alle jer frivillige, der har bidraget til at gøre dette hus til et levende og hyggeligt sted. Jeres indsats og engagement er helt uvurderlig, lød det fra borgmester Trine Græse.

I Thorasminde er der rammer, som minder meget om de gamle på Taxvej. Det vil først og fremmest sige en varm og indbydende atmosfære og smart indretning til de mange typer af brugere, som huset skal rumme. I det nyrenoverede Thorasminde er der ikke mindst også ramper og en automatisk dør, så husets lyse og flotte lokaler er tilgængelige for alle brugere, ligesom der er en dejlig have til at nyde, når vejret tillader.

Grupper som Dansk Folkehjælp, malergruppen, torsdagscaféen, kreativgruppen og Bedre Psykiatri fortalte samtidig om deres aktiviteter, ligesom der også var rundvisning i huset. På vegne af Gladsaxe Byråd overrakte borgmesteren en smuk glasskål og ønskede tillykke med de nye lokaler.

Bliv introduceret til rammerne til åbent hus

Brugerrådet i De Frivilliges Hus inviterer alle interesserede til åbent hus fredag 11. oktober 2024 kl. 10-12 i de nye lokaler på Laurentsvej 9, 2880 Bagsværd. Her er der mulighed for at se de flotte lokaler og den smukke udstilling af malerier fra lokale kunstnere samt høre om de forskellige grupper, som holder til i huset.

Læs mere om aktiviteter og muligheder i De Frivilliges Hus på gladsaxe.dk/defrihus

Gladsaxe Kommune
Rådhus Allé 7
2860 Søborg