Kørsel i botilbuddenes egne biler og busser

Botilbuddene har et begrænset antal busser og biler til rådighed. Vi bruger dem i forbindelse med fælles aktiviteter, eller hvis du skal køres til læge, tandlæge eller på hospitalet.

Hvis du skal til læge, tandlæge, hospitalet og andre typer af behandling, og der ikke er en ledig bus/bil eller en medarbejder med kørselstilladelse, skal du selv betale for alternativ kørsel.

Hvis du bevilliges kørsel til og fra dagtilbuddet, er det dagtilbuddet, der sørger for kørsel.

Hvis du har brug for kørsel til og fra fritidsaktiviteter eller familiebesøg, kan du ikke benytte botilbuddets køretøjer, men skal i stedet selv betale for kørsel.

Enkelte kommuner giver tilskud til kørsel. Her kan medarbejderne i dit botilbud hjælple dig med at søge din hjemkommune om bevilling af flextrafik.

Der er normalt ikke mulighed for at søge tilskud til kørsel til speciallæger.

Hvis Gladsaxe Kommune er din betalingskommune, kan du læse mere om dine muligheder for tilskud til kørselsordning her.

Gladsaxe Handicaptilbud

Kellersvej 16 2860 Søborg