Hjem Borger Sundhed og omsorg Træning, støtte og sygdom Sund livsstil Røgfrit Gladsaxe Gladsaxe Kvitter Tobak og Nikotin

Gladsaxe Kvitter Tobak og Nikotin

Tag din ægtefælle, familiemedlem eller kollega i hånden, eller kom alene, og gå mod et liv uden tobak og nikotin. Det vil sige et forløb for dig, der ryger eller bruger e-cigaretter, vapes, snus, nikotinposer eller ryger vandpibe og ønsker at stoppe. Undervejs i forløbet har du mulighed for at få tilskud til medicinsk erstatning fra apoteket, hvis du bor eller arbejder i kommunen.

De sidste tre år har vi afholdt Gladsaxe Kvitter på Rådhuset. Flere af deltagerne siger, at det har været en kæmpe fordel at være flere sammen om at støtte hinanden i at stoppe. Derfor gentager vi succesen fra de sidste år, hvor 80 procent af de tilmeldte var røg- og nikotinfri, da forløbet sluttede.
Om kort tid har du mulighed for at deltage i Gladsaxe Kvitter Tobak og Nikotin, et anderledes og dynamisk stop-tilbud.

Tre ud af fire rygere og brugere af nikotin ønsker at stoppe. Med Gladsaxe Kvitter Tobak og Nikotin får du chancen for at stoppe på en sjov, inspirerende, social og ikke mindst effektiv måde. Til Gladsaxe Kvitter Tobak og Nikotin har vi samlet de bedste værktøjer, den nyeste viden og de dygtigste stoprådgivere til at understøtte din beslutning om at blive røgfri.

Gladsaxe Kvitter tobak og nikotin foregår som caféarrangement i Rådhuskælderen, hvor I er mange sammen med et fælles ønske om at stoppe med at ryge eller bruge nikotinprodukter. Som deltagere bliver I inddelt i mindre grupper med egen stoprådgiver. På hver mødegang er der et fælles oplæg, hvorefter I arbejder i egen gruppe, inden aftenen slutter med en samlet afslutning, hvor der blandt andet er lodtrækning om gavekort blandt de fremmødte.

Gladsaxe Kvitter foregår kl. 17.00 - 18.30, og I mødes 7 gange, én gang om ugen. De første tre mødegange bruges til at forberede det fælles nikotinstop, som ligger mellem 3. og 4. mødegang.

En tidligere deltager udtaler: ”Kæmpe fordel, at man er flere sammen om at støtte hinanden med rygestop.”

Vi skyder Gladsaxe Kvitter Tobak og Nikotin i gang mandag den 21. oktober 2024 kl. 17.00 - 18.30, herefter mødes vi de næste seks mandage, og sidste mødegang er den 2. december 2024.

Sådan tilmelder du dig:

Du tilmelder dig ved at sende en SMS til 1910 og skrive SLUT eller ved at sende en mail til nikotinfri@gladsaxe.dk. Efter tilmelding bliver du kontaktet af en stopkoordinator.