Hjem Borger Fritid og oplevelser Kultur Gladsaxedagen Information til aktører på dagen Info til foodtrucks og madboder

Info til foodtrucks og madboder

På Gladsaxedagen lørdag 24. august 2024 har du mulighed for at sælge mad, hvis du har en etableret foodtruck eller lignende madbod, som du kan stille op på dagen.

Vi vil gerne have et bredt udbud af mad, så der både er noget dansk, udenlandsk, billigt og lidt dyrere mad på pladsen. Efter tilmeldingen vælger vi de ønskede boder, hvor også lokal tilknytning prioriteres.

Trucken/boden skal have godkendt autorisation og CVR-nummer til at sælge mad/drikke. Deltagelse koster 1000 kr.

Praktisk

• På dagen kan I komme ind på pladsen tidligst kl. 9 og vogne/biler/trailere skal være væk fra Rådhushaven og Rådhuspassagen senest kl. 12, hvor sluserne lukkes.
  • Kommer I efter 12 senere, bliver vi nødt til at afvise jer, og deltagergebyret bliver ikke returneret.
  • Kør ind via Rådhuspassagen fra Kildebakken. (markeret på kortet)
  • Se her hvor bilerne kan stå parkeret, mens I arbejder:

Billede af parkering i nærheden på Gladsaxedagen

• Se her oversigt over foodtrucks og jeres placering på pladsen
  • På dagen vil jeres pladser være markeret med kridtspray på baggrund af de oplysninger, som vi har om jeres boder.
  • Tjek venligst at den afsatte plads er tilstrækkelig for jer og informer os, hvis det er væsentlige afvigelser.
  • Hvis det regner meget og græsset dermed er blødt, skal I lægge køremåtter under jeres vogne. Dem henter og afleverer I selv hos Pladsservice (markeret på kortet)

• Hver truck/bod vil få en fase med 16 amp. Stikket er delt helt almindeligt CEE stik. Se her hvordan det ser ud:
    Foto af CEE-kontakt
  • Medbring selv forlængerledning.
  • Affald kan I tage med hjem eller sortere og aflevere i de opstillede beholdere til affald i servicegården.

• I skal være villige til at modtage fribilletter til mad og drikke, som Gladsaxe Kommune efterfølgende afregner for.
  • Se her hvordan madbilletterne så ud i 2023:
    Oversigt over spise- og drikkebilletter fra Gladsaxedagen 2023
  • I får en oversigt over madbilletter af en medarbejder fra Gladsaxedagen på dagen. Der medfølger også info om afregningsprocedure.
  • I skal selv sørge for at søge lejlighedstilladelse til eventuel udskænkning af alkohol hos Politiet. På Gladsaxedagen skal den hænge synligt i jeres bod.

• Hvis I har brug for hjælp på dagen, er der godt bemandet i infoboden (markeret på kortet)
  • Kig også efter personer med Græsgrøn Gladsaxekasket.
  • Ved yderlige udfordringer send sms eller ring til Thine, som I løbende har modtaget info fra.

Mere om Gladsaxedagen

Gladsaxedagen er Gladsaxes årlige fest- og kulturdag på området omkring Gladsaxe Rådhus hvor ca 10.000 gæster passerer i løbet af dagen.

Borgmesteren præsenterer sit forslag til det kommende års budget, mens vi fejrer det lokale foreningsliv, nyder god underholdning og skaber mulighed for debat med dine lokale politikere. Samtidig har folk mulighed for at blive klogere på nogle af de temaer, der er særligt på dagsordenen i Gladsaxe lige nu.

Foreninger, udstillinger og aktivitetsområder har åbent fra kl. 13. De fleste aktiviteter lukker kl. 17 men Debatcafeen, Ungescene og Musikscenen holder åbent længere tid. Dagen slutter cirka kl. 22 når koncerten på Musikscene i Rådhushaven er færdig.

Gladsaxedagen

Rådhus Alle 7