Den digitale her-er-jeg-kuffert
Elementerne i Her-er-jeg-kufferten støtter barnet i at fortælle om sig selv i de nye sammenhænge i skolen. Kufferten støtter dels barnet i at kunne fortælle om sig selv, som en del af en familie, dels som en del af et større læringsfællesskab med jævnaldrende børn.
Alle elementerne i kufferten bidrager til relationsdannelse. Elementerne giver børnene i fællesskabet mulighed for at få øje på hinandens kompetencer og forskellige måder at udvikle læringskompetencer på. Pædagoger i såvel børnehus som i skole får en viden om barnets perspektiv og får indsigt i, hvad der er betydningsfuldt for det enkelte barn.
Den digitale kuffert understøtter barnets kreative udfoldelse ved brug af teknologi, idet børnene er medbestemmende om, hvordan kuffertens indhold skal komme til udtryk digitalt i book creator. Ved brug af video, billeder og lyd udarbejdes en digital version af kufferten.
Forældre har en vigtig rolle og funktion i at skabe den bedste skolestart for deres barn i samarbejde med pædagoger og lærere.
I slutningen af maj måned overdrages hvert barns kuffert til den skole og SFO, hvor barnet skal starte. På samme tid sendes et link til barnets forældre, så de får mulighed for at se deres barns "Her-er-jeg-kuffert".
Målebåndet
Til dialog om barnets vækst og udvikling, illustreret med billeder og måleenheder.
Familietegningen
Børnetegning af familie. Familietegningen har barnet færdiggjort efter flere skitser. Den understøttes af barnets mundtlige fortælling om sin familie, herunder deres kultur.
Når jeg skal i skole
"Når jeg skal i skole" er barnets tegning eller collage af forventninger og tanker om skolen.
Kompetenceportrættet
Kompetenceportrættet - barnets eget blik for egne resurser og kompetencer.