Hjem Borger Unge Unge og job - Ungeenheden Fritidsjob eller få frivillig mentor - Ungeenheden

Fritidsjob eller få frivillig mentor - Ungeenheden

Med et fritidsjob får du mulighed for at undersøge forskellige brancher og måske blive inspireret til at vælge uddannelsesvej. En tidlig start på arbejdsmarkedet kan understøtte velbegrundede valg i forhold til uddannelse og arbejdsliv. I Ungeenheden kan unge mellem 13 – 18 år få hjælp til at finde et fritidsjob.

Du kan henvende dig til Ungeenheden, hvis du har brug for hjælp til at skrive jobansøgninger, udarbejde et CV eller har andre spørgsmål om alt fra løn til arbejdsmiljøregler til NemKonto.

Hvor meget kan jeg tjene?

Du kan læse mere om unges lønsatser på jobpatruljen.dk

Gladsaxe Kommunes Ungeenhed råder over et korps af frivillige mentorer, der alle er forskellige, men dog har dét til fælles, at de har en masse livserfaring og overskud. Derudover brænder de for at hjælpe et ungt menneske videre i livet.

En frivillig mentor er en erfaren person, der tilbyder at støtte dig i en svær periode. En mentor er en, der har tid, lyst og overskud til at lytte, rådgive og hjælpe dig videre.