Hjem Borger Fritid og oplevelser Kultur Gladsaxedagen Nyheder om Gladsaxedagen Shu-bi-dua 2.0 og Aura Dione gæster Gladsaxedagen 2024

Shu-bi-dua 2.0 og Aura Dione gæster Gladsaxedagen 2024

Sæt kryds i kalenderen 24. august, hvor du bl.a. kan opleve Shu-bi-dua 2.0 og Aura Dione.

Lørdag 24. august kl. 13-22 løber Gladsaxedagen 2024 af stablen ved Gladsaxe Rådhus. Her kan du bl.a. opleve Shu-bi-dua 2.0 og Aura Dione og høre borgmesteren præsentere sit forslag til næste års budget, mens vi fejrer det lokale foreningsliv, nyder god underholdning og politisk debat. Du får også mulighed for møde dine lokale politikere til en snak.

Søborg Hovedgade bliver traditionen tro omdannet til gågade, som binder hele området fra Rådhusparken til Bibliotekshaven sammen med mange spændende tilbud og aktiviteter.

Folkefest i Rådhusparken

Udover borgmesteren og lokale indslag kan du opleve hele Danmarks Shu-bi-dua 2.0 på Musikscenen. Det er ikke mange danske orkestre, der kan bryste sig af sangtitler fra flere årtier, som både børn og voksne kan synge med på den dag i dag. ’Den røde tråd’, ’Hvalen Valborg’, ’Midsommersangen’ og ’Vuffeli Vov’ bare for at nævne et par klassikere.

Det legendariske band er igen samlet under fælles fane, og udover de tre originale shubber – Michael Hardinger, Jørgen Thorup og Kim Daugaard – består Shu-bi-dua 2.0 af musikerne B-Joe Johansen, Rasmus Schwenger og Flemming Olsen. Sammen slår de tonerne an til folkefest med sange, som for længst er blevet en del af den danske sangskat.

Sprudlende pop

Senere på aftenen bliver Musikscenen fyldt med sprudlende poptoner fra Aura Dione, som bl.a. er kendt for megahittet ’Geronimo’. Sangen gik ind som nummer et på både danske og tyske hitlister og slog Aura Diones navn fast på den internationale popscene. Siden er det blevet til over fire millioner solgte singler, mere end 18 millioner streams på Spotify og 17 millioner views på YouTube.

Aura Dione er inspireret af countrymusikken og mikser sine rødder fra både Færøerne, Danmark og Spanien i sin farvestrålende musik. Så der et lagt op til et brag af en koncert, når hun gæster Gladsaxedagen 24. august.

Du kan læse mere på gladsaxe.dk/gladsaxedagen