Skip til hoved indholdet Søg Søg Job Job
    Hjem Politik Byråd og udvalg Andre udvalg, råd og nævn

Taksationskommissionen for hovedstadsområdet - veje

I henhold til Lov om offentlige veje § 105 nedsætter transportministeren taksationskommissioner og fastsætter deres forretningsområder.

En taksationskommission består af 3 medlemmer. Transportministeren udnævner for en 6-årig periode en formand, der skal have juridisk kandidateksamen, eller tilsvarende juridiske kvalifikationer af betydning for varetagelse af hvervet. Formanden vælger til den enkelte sag 2 medlemmer fra en kommunal liste.

I hver kommune udpeger kommunalbestyrelsen 2 personer, der for kommunalbestyrelsens funktionsperiode optages på en liste over medlemmer af den taksationskommission, som kommunen er omfattet af.
Medlemmer af taksationskommissionen skal have behørig indsigt i vurdering af ejendomme.

Ingen kan som medlem deltage i behandlingen af et spørgsmål for Taksationskommissionen, hvis man er medlem af den vejbestyrelse (kommunalbestyrelse), der har truffet beslutning om ekspropriation.

Byrådet udpeger 2 personer til optagelse på den kommunale liste for Hovedstadsområdet.

Valgperioden følger den kommunale valgperiode.

Medlemmer udpeget af Gladsaxe Byråd

  • Bjarne Henriksen (A)
  • Bjarne Tolboe Christiansen (B)

Gladsaxe Kommune
Rådhus Allé 7
2860 Søborg

CVR: 62761113

Telefon: 39 57 50 00
kommunen@gladsaxe.dk

Borgerservice

Telefontid

Mandag-fredag: 9-14

Personlig henvendelse

Kun med tidsbestilling. Bestil tid på gladsaxe.dk/bestiltid

Åbningstid

Mandag-onsdag og fredag 10-14
Torsdag 10-18

Få teksten læst op Tilgængelighedserklæring Giv os feedback