Skip til hoved indholdet
    Hjem Kommunen Presse Nyhedsarkiv Producent af æblelæder vinder Gladsaxe Erhvervspris 2023

Producent af æblelæder vinder Gladsaxe Erhvervspris 2023

22. september 2023

Start-up virksomheden Beyond Leather løb med Erhvervsprisen

Vi har kåret årets Erhvervsprisvinder! Det blev start-up virksomheden Beyond Leather Materials ApS, som løb med prisen. Den blev uddelt på Erhvervskonferencen, som løb af stablen onsdag d. 20. september på Spillestedet Richter. Stort tillykke til stifter Mikael Eydt og co.

Beyond Leather vandt prisen for deres innovative produkt LEAP, som er et tekstil materiale, der er lavet af æblepulp. LEAP kan bl.a. anvendes i møbel-, mode- og bilindustrien som erstatning for animalsk læder og er langt mere bæredygtigt pga. et lavt vandforbrug og CO2-udledning. Der er allerede stor efterspørgsel på produktet fra store globale virksomheder. Beyond Leather forventer at udvide produktionen betragteligt i 2024.

I forbindelse med uddelingen af prisen udtalte stifter Mikale Eydt: Det er en stor ære for os at vinde Gladsaxe Erhvervspris. Vi er rigtig glade for, at vores virksomhed ligger her i Gladsaxe - og vi vil meget gerne fortsætte vores vækstrejse og udvide vores produktionsfaciliteter her. Det har været afgørende for udviklingen af vores forretning, at vi har fået så kvalificeret rådgivning og hjælp til finansiering fra Erhvervshus Hovedstaden – og vi ser frem til at fortsætte samarbejdet.

Også et stort tillykke til de to andre nominerede virksomheder: Krüger A/Srepræsenteret ved salgschef til EasyPartz.com

Det er godt at se virksomhederne i Gladsaxe rykker på den bæredygtige dagsorden og skaber nogle innovative produkter med global skalering.

Prisen blev uddelt af borgmester Trine Græse og næstformand i Erhvervsrådet og adm. direktør i MT Højgaard Property Development Mads B. Lauritzen på indstilling fra bedømmelsesudvalget, hvor Niels Brahm Andersen fra Beierholm og Ebbe Skovsgaard fra Gladsaxe Håndværkerforening også deltager.

Gladsaxe Kommune
Rådhus Allé 7
2860 Søborg

kommunen@gladsaxe.dk