Elever fra Grønnemose Skole i Gladsaxe har udviklet interaktive film, der både indeholder og bearbejder mobbesituationer.
Elever fra Grønnemose Skole har været en del af et pilotprojekt, der skal vise, hvordan man kan bekæmpe mobning på en helt ny måde – nemlig via virtual reality (VR). I videoen herunder kan du blive klogere på, hvordan eleverne har båret sig ad, og hvad de har fået ud af projektet.
Eleverne fortæller blandt andet om, hvordan de har brugt 360° VR-film til at illustrere forskellige mobbescenarier, som de efterfølgende selv har redigeret i en app. Det endelige slutprodukt er blevet til flere interaktive VR-film om mobning, som eleverne på nært hold kan opleve og bearbejde gennem VR-briller.
Projektet var et samarbejde mellem GPV – Gladsaxe Pædagogiske Videncenter, Grønnemose Skole og virksomheden TakeAWalkVR. Det skulle vise, hvordan virtual reality kan bruges til at løse og forebygge mobning i skolen.