MASTERPIECE er titlen på temaet i 2023. Holdene skal arbejde kreativt og innovativt med kunst og teknologisk formidling. Det handler om "Art", A-et i STEAM (Science, Technology, Engineering, Art og Math), der på dansk ofte samlet refereres til med begrebet naturfag.
FIRST LEGO League (FLL) er et udfordrende læringsforløb, hvor elever i hold arbejder undersøgende og innovativt, for til slut at mødes, fremlægge og dyste.
Et CHALLENGE-hold består af op til 12 til 14 elever i alderen 10 til 16 år, og typisk tilmelder en skole hele 6. eller 7. årgang.
Lærere og pædagoger fungerer som vejledere, og hver skoler fastlægger selv, hvilke fag og timer der inddrages i projektet – og udstikker dermed rammen for læringen i forløbet.
FIRST LEGO League omfatter også tilbud for yngre børn, DISCOVER for 4- til 6-årige og EXPLORE for 6- til 9-årige, men de koordineres ikke af Gladsaxe Kommune.
Se FIRST LEGO Leagues sæson-teaservideo
FIRST LEGO League i Gladsaxe
Læs mere om FIRST LEGO League forløbet, hvilke skoler der må deltage, hvad eleverne får ud af at være med, og lær mere om, hvad eleverne skal på finaledagen.
Tilmelding
Møder og kurser
For at støtte planlægningen og opkvalificere læringen afholder GPV kurser, hvor de deltagende lærere og pædagoger kan hente vejledning og inspiration til arbejdet med FLL på skolen. På kurserne er der også afsat tid til at komme i gang med planlægningen af forløbet på de enkelte skoler.
Holdenes opgaver i FIRST LEGO League
Tilrettelæggelsen og processen på skolen
Kontakt
FIRST LEGO League i Gladsaxe arrangeres af GPV - Gladsaxe Pædagogiske Videncenter i samarbejde med Skovbrynet Skole.
Projektet koordineres af Knud Skov, som kan kontaktes angående FIRST LEGO League.
Knud Skov
Telefon: 40 46 62 66
Mail: [email protected]
Knud Skov har en baggrund som fysiklærer. Han er særligt optaget af science og robotteknologi, og hvordan læring og didaktik i Gladsaxe Kommunes skoler og dagtilbud udvikles og forholder sig til globalisering, robotter, tech-giganter og artificial intelligence (AI). Knud Skov er fagspecialist, når det kommer til at udvikle læringsmiljøer i Skole og Dagtilbud med fokus på dette område.