Godkendelseskriterier
Herunder beskrives de enkelte kriterier, som du skal opfylde for at blive godkendt som leverandør i Gladsaxe Kommune. Vi kræver, at du som leverandør via den digitale ansøgningsblanket beskriver de forskellige krav. Som en del af den digitale ansøgning ligger de relevante bilag, der udfyldes direkte i den digitale ansøgningsproces.
Godkendelseskriterierne beskrevet punkt for punkt
Ansøger skal dokumentere at have ansat mindst en sygeplejerske eller en social- og sundhedsassistent. Ansøger skal også dokumentere, at der er adgang til en ergoterapeut eller en fysioterapeut. Terapeuterne kan være ansat eller eventuelt tilgængelige via en underleverandør. I så fald skal dette dokumenteres. Læs nærmere herom i kravspecifikationen.
Øvrigt personale skal have relevante faglige kvalifikationer, og hovedparten af indsatserne inden for helhedspleje samt personlig pleje og praktisk hjælp skal udføres af social- og sundhedsfaglige medarbejdere. Vikariater over tre måneder skal som udgangspunkt besættes af sundhedsfagligt personale.
I ansøgningen skal du dokumentere, at virksomheden har de nødvendige kompetencer til at levere indsatserne. Du skal beskrive antallet af ansatte og ledelsens organisering. Du skal angive navn og fødselsdato på det autoriserede personale, som dokumenterer de nødvendige sundhedsfaglige kompetencer.
Ansøger skal dokumentere, at virksomheden har det nødvendige beredskab også i ferie- og sygdomsperioder og i tilfælde af akut opståede ændringer i borgernes behov. Beskriv eget vikarkorps eller vedhæft samarbejdsaftale med eksterne vikarkorps.
Ansøger skal dokumentere, hvordan der arbejdes med intentionerne i ældreloven omkring borgernes selvbestemmelse og sammenhængende forløb for borgerne.
I ansøgningen skal du derfor redegøre for, hvordan I vil arbejde med Gladsaxe Kommunes målsætninger for ældreloven i forhold til, at borgerne oplever selvbestemmelse i eget liv og sammenhæng i deres forløb. Herunder også hvordan sammenhængen sikres, når der er flere aktører involveret, som for eksempel underleverandører samtidig med, at borgerne oplever kvalitet i opgaveløsningen.
Besvarelsen skal afspejle ansøgers kendskab til dels ældreloven og de krav og rammer for opgaveløsningen Gladsaxe Kommune opstiller, som du kan læse mere om i kravspecifikationen.
Som led i godkendelsen af ansøgningen indgår referencerne i den samlede vurdering. Hvis der ved indhentelse af referencer fremkommer oplysninger, der sår tvivl om, at leverandøren kan løse opgaven tilfredsstillende, forbeholder kommunen sig ret til at kunne afvise ansøger på dette grundlag.
Ansøger skal dokumentere erfaring som privat leverandør af personlig pleje og praktisk hjælp eller helhedspleje til minimum én offentlig myndighed i løbet af de seneste tre år. Levering af vikarydelser er ikke omfattet.
Ansøger skal sikre, at ansatte hos ansøger og eventuelle underleverandører i flere led, som medvirker til at opfylde kontrakten, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
I den digitale ansøgning underskrives bilag om arbejdsklausul. Hvis virksomheden har indgået en overenskomst, skal den denne vedhæftes i den digitale ansøgning som dokumentation. Hvis ikke der er indgået en overenskomst, vedlægges anden men tilsvarende dokumentation i form af ansættelseskontrakt og seneste lønsedler for de forskellige medarbejdergrupper, som sikrer opfyldelse af kravene tilsvarende overenskomsten.
Ansøger skal have en omsætning inden for det annoncerede område på minimum DKK 2.000.000 kr. i det seneste afsluttede regnskabsår. Ansøger har haft en positiv egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår. Der udfyldes et bilag i den digitale ansøgning med de relevante informationer.
Hvis virksomheden har haft underskud det seneste regnskabsår, afsluttet det seneste regnskabsår med en negativ egenkapital eller det seneste årsregnskab har givet anledning til bemærkninger fra tilbudsgivers revisor, skal seneste regnskab medsendes en redegørelse for årsagen og der skal opstilles forventninger for nøgletallene vedrørende det igangværende regnskabsår.
Tro- og love erklæring om ubetalt forfalden gæld til det offentlige skal underskrives via den digitale ansøgningsblanket og indgå som en del af det samlede ansøgningsmateriale.
Bilag om indberetning af blandt andet skat, ansættelsesforhold, underleverandører skal underskrives og indgå som en del af det samlede ansøgningsmateriale.
Hvis du har indgået aftaler med en eller flere underleverandører, skal det fremgå tydeligt i ansøgningen, hvilke områder den enkelte underleverandør varetager.
Hvis ansøger har indgået aftale med underleverandører, skal der udfyldes et bilag med information herom og indgå som en del af det samlede ansøgningsmateriale.
Erklæringen foreligger, da der i forbindelse med leverandørens varetagelse af rammeaftalen udveksles oplysninger om borgere mellem Gladsaxe Kommune og leverandøren, og da leverandørens medarbejdere i øvrigt kan blive bekendt med yderligere oplysninger om borgerne gennem en direkte kontakt til disse.
Ansøger er forpligtet til at etablere og vedligeholde en erhvervsansvarsforsikring gennem hele kontraktperioden med en forsikringssum på minimum 10 mio. kr. ved personskade og 10 mio. kr. ved tingsskade pr. år.
Du skal i ansøgningen dokumentere, at der er etableret gældende erhvervsansvarsforsikring og oplyse navn på forsikring, police nr. og beløb. Du underskriver samtidig på, at forsikringen er etableret. Hvis der ikke er etableret de krævede forsikringer, kan ansøger ikke godkendes.
Hvis ansøger har indsendt en fyldestgørende digital ansøgning med alt relevant dokumentation, vil ansøger blive inviteret til en samtale. Samtalen sker med henblik på en endelig vurdering og godkendelse af ansøger som ny leverandør.
Der skal stilles sikkerhedsstillelse pålydende 50.000 danske kr. Hvis det viser sig, at leverandøren opnår 10 pct. af borgerne i målgruppen, vil det give anledning til en genforhandling af sikkerhedsstillelsen. Sikkerheden skal opretholdes indtil 4 måneder efter kontraktperiodens udløb, og nedskrives ikke i perioden.
Sikkerhedsstillelsen fremsendes først, hvis ansøger har været inviteret til en samtale, og er godkendt som leverandør.
Sikkerheden skal stilles for, at rammeaftalen kan træde i kraft. Det vil sige, at leverandøren kan ikke tildeles borgere eller levere indsatsen, førend Gladsaxe Kommune har modtaget underskrivelse af en sikkerhedsstillelse i form af pengeinstitutgaranti eller kautionsforsikring eller på anden betryggende måde.
Tilbage til oversigten
Hvis du vil tilbage til oversigtssiden: Privat leverandør til helhedspleje, praktisk hjælp og personlig pleje med godkendelseskriterier, kravspecifikation og ansøgningsskema.