Hjem Borger Unge Trivsel og sundhed for unge Unge og trivsel Hjælp og rådgivning til unge

Hjælp og rådgivning til unge

Er du mellem 12 og 30 år, og har du det svært? Så kan du få gratis rådgivning og hjælp.

Hvis du er mellem 12 og 30 år, kan du hos headspace Gladsaxe finde én at snakke med om de udfordringer, du har i dit liv.  Det kan for eksempel være kærestesorger, familieproblemer, misbrug, problemer i skolen, eksamensangst, selvskadende adfærd, spiseforstyrrelser, mobning, depression, ensomhed eller hjemløshed.

Er du mellem 15 og 30 år, kan du derudover få tilbudt op til 5 gratis samtaler hos en psykolog i Ungeenheden. Samtalerne er anonyme og vil tage udgangspunkt i dine aktuelle problemer. Vi kan eventuelt guide dig videre til hjælp andre steder.

Hvis du er mellem 12 og 25 år, og har brug for en at snakke med, så tilbyder headspace Gladsaxe gratis rådgivning og hjælp til mange af de udfordringer, man møder som ung i dag – det kan f.eks. være kærestesorger, familieproblemer, misbrug, problemer i skolen, eksamensangst, selvskadende adfærd, spiseforstyrrelser, mobning, depression, ensomhed eller hjemløshed,

Headspaces rådgivning er gratis, åben og anonym. Det betyder, at du ikke behøver at bestille tid på forhånd, men bare kan komme forbi inden for åbningstiden. Du kan se vores åbningstid og adresse nederst på siden. Det betyder også, at du ikke behøver at fortælle din rådgiver hverken dit eller dine forældres navn, hvis du ikke har lyst.

Du skal være opmærksom på, at der er tale om rådgivning, og ikke behandling, så hvis du allerede modtager psykologisk behandling, vil dette tilbud sandsynligvis ikke være for dig.

Vi er et forebyggende tilbud til unge i alderen 15 til 30 år, der oplever begyndende mistrivsel. Man kan som ung i Gladsaxe Kommune henvende sig til os, hvis man for eksempel oplever, at livet pludselig er svært, at man er presset i forhold til uddannelse eller arbejde, oplever udfordringer i forhold til at overskue hverdagen eller man føler sig forkert.

Vi tilbyder som udgangspunkt 1 til 5 gratis støttende og/ eller rådgivende samtaler med en psykolog, hvor målet er at forebygge mental mistrivsel og evt. brobygge til andre relevante tilbud som for eksempel egen læge eller studievejleder. Vær her opmærksom på, at vi ikke tilbyder behandling men forebyggende støttende og rådgivende samtaler. Hvis du allerede er eller skal starte i behandling eller udredning via egen læge eller psykiatrien er et forebyggende tilbud hos os ikke aktuelt.

Du har mulighed for at være anonym ved henvendelse. Hvis du er under 18 år og fortæller os noget, som gør os særligt bekymrede i forhold til din trivsel eksempelvis vold i hjemmet eller selvmordsplaner, er vi forpligtede til at underrette kommunen. Du vil selvfølgelig blive informeret og vejledt om processen.

Sådan kontakter du os

Du kan kontakte os ved at skrive dit telefonnummer og din alder på mailen psykung@gladsaxe.dk. Vær opmærksom på, at du ikke skal sende personlige oplysninger eller dit cpr-nummer i mailen. Vi gennemgår alle nye henvendelser en gang om ugen, hvorefter du vil høre fra os.

Vi afholder samtaler I Ungeenheden, Gladsaxevej 378, 1. sal:

Anonym psykologisk rådgivning

Gladsaxevej 378