Hjem Borger Unge Trivsel og sundhed for unge Unge og tobak Hjælp til at stoppe med rygning, snus, wape

Hjælp til at stoppe med rygning, snus, wape

Overvejer du at stoppe med at ryge eller tage snus? Eller har du brug for hjælp til at kvitte damper eller vandpibe? Mere end halvdelen af dem, der ryger eller bruger tobak, ønsker at stoppe. Heldigvis er der mange veje til at blive røgfri eller snusfri, og for de fleste går det meget lettere med hjælp og støtte undervejs.

På denne side kan du læse mere om, hvordan du kan få hjælp til dit rygestop eller snusstop på en måde, der passer til dig.

Du kan få hjælp til at stoppe med at ryge, bruge snus, E-cigaretter eller andre former for tobak af vores rygestoprådgiver.

Få hjælp over mobilen eller i en gruppe. I gruppen vil du møde andre unge, der også ønsker hjælp til at kvitte snus, cigaretter, damper eller vandpibe. Her får du støtte både til at forberede tobakstop, til at stoppe med at bruge tobak og til at fastholde tobaksstoppet.

Vil du vide mere, eller er du interesseret i sådan et forløb, så send en SMS til 1910 og skriv slut, eller ring eller send mail til vores rygestoprådgiver, så ringer vi dig op. Find mail og telefonnummer i kontaktboksen nederst på siden.

Er I flere på jeres skole eller ungdomsuddannelse, som ønsker at holde op med at snuse, ryge eller dampe? Så kontakt os - Gladsaxe Kommune hjælper jer gerne.

Skriv eller ring gerne og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at blive fri for røg og snus. Find kontaktinformation i boksen nederst på siden.

Hjælp til rygestop uden for kommunen

Stoplinien – gratis telefonrådgivning til rygestop og tobakstop

XHALE – app til rygestop.
Med appen XHALE finder du hjælp, hvis du ønsker at blive røgfri.