Hjem Borger Sundhed og omsorg Voksne med handicap Bolig og botræning Længerevarende botilbud Kellersvej 6 Dagligdagen og fritidsaktiviteter på Kellersvej 6

Dagligdagen og fritidsaktiviteter på Kellersvej 6

Vi forventer, at alle, der bor på Kellersvej 6, har et STU-forløb eller et fire til fem dages dagtilbud.

Dagligdagen er individuelt tilrettelagt i forhold til dine eksterne dagsforløb og individuelle aftaler for mål og delmål.

Vi udarbejder individuelle mål ud fra dine ønsker og behov. Det kan blandt andet være støtte til personlige indkøb, oprydning og praktiske opgaver i egen bolig eller i fællesarealerne.

Mange beboere med autismespektrumforstyrrelser trænger til ro om eftermiddagen og aftenen. Vi respekterer, hvis du vælger at opholde dig i din egen lejlighed i eget selskab, for eksempel med TV, computerspil, puslespil eller andre afslapningsaktiviteter.

Overblik over hverdagen

Kellersvej 6ABD har valgt at bruge Interaktive skærme (IBG) til blandt andet at skabe overblik over hverdagen.

Medarbejderne kan planlægge ture ud af huset i weekenderne. Der er også mulighed for gåture i nærområdet. Der bliver blandt andet talt om turforslag på beboermøderne.

Vi støtter dig i dine ønsker om at deltage i aktiviteter på eller uden for området. Du deltager enten alene, med ledsager (via Ledsageordning) eller i nogle tilfælde sammen med andre beboere fra huset i følgeskab med en medarbejder.

Du får støtte til at tilmelde dig fritidsaktiviteter, kurser og lignende - for eksempel gennem SUKA, hvis du ønsker det og selv har økonomisk mulighed for at deltage.

Kellers Klub er en aftenklub med forskellige aktiviteter, fester og ture ud af huset. Kellers klub ligger på Kellersvej 12. Hvis det lyder som noget for dig, kan du på Kellers klubs hjemmeside læse om, hvordan du bliver medlem.

Vi tilbyder forskellige former for ferie planlagt efter dine behov. Det kan være en tur i sommerhus, på musikfestival eller dagsture.

Du tilbydes op til fem feriedage på hverdage sammen med medarbejdere om året.

Kellresvej 6ABD holder hvert år en fælles sommerfest, hvor de pårørende bliver inviteret. Derudover arrangeres der fx julefrokoster og hygge for beboerne i det enkelte hus.

Kellersvej 6A, 2860 Søborg

Kellersvej 6B, 2860 Søborg