Hjem Borger Sundhed og omsorg Voksne med handicap Bolig og botræning Længerevarende botilbud Kellersvej 13-15 Dagligdagen og fritidsaktiviteter på Kellersvej 13-15

Dagligdagen og fritidsaktiviteter på Kellersvej 13-15

Dagligdagen foregår i hjemlige og hyggelige rammer, og vi arbejder for et roligt miljø med respekt og værdighed for det enkelte menneske.

Vi forsøger at imødekomme individuelle behov i et udviklende fællesskab. I samarbejde med dig, sørger vi derfor for at tilrettelægge dagligdagen, så du så vidt muligt kan leve et hverdagsliv ud fra dine egne ønsker og behov – herunder med fokus på dine mål og delmål.

Medarbejderne motiverer borgerne til at deltage, da vi mener, at deltagelse fremmer livskvalitet.

Måltiderne tilberedes i huset. Jer, der bor på Kellersvej 13-15, deltager, efter eget ønske og evne, i daglige aktiviteter som madlavning, borddækning og opvask.

Kellersvej 13-15 har valgt at bruge Interaktive skærme (IBG) til blandt andet at skabe overblik over hverdagen. Læs evt. mere om IBG på siden om hverdagsteknologi.

Du kan få støtte til at tilmelde dig fritidsaktiviteter, kurser og lignende, hvis du ønsker dette og selv har økonomisk mulighed for at deltage.

Hvis der er tid om eftermiddagen/aftenen, tilbydes der gåture i området sammen med en medarbejder.

Som udgangspunkt er der i weekenderne mulighed for at tage på tur med støtte fra en medarbejder, hvis husets normering tillader det. På beboermøderne kan du få indflydelse på, hvor turene går hen.

Vi deltager i flere af Slotscaféens søndagsaktiviteter, hvor pårørende også er velkomne til at deltage.

Vi tilbyder forskellige former for ferie, der planlægges efter jeres behov. Det kan være en tur i sommerhus, på musikfestival eller en-dagsture.

Du tilbydes årligt op til fem feriedage på hverdage sammen med medarbejdere.

Vi holder en årlig sommerfest i juni. Desuden afholdes to pårørendearrangementer i løbet af sommeren og ved juletid.

Vi fejrer fødselsdage, påske, fastelavn og Sankt Hans.

Derudover deltager vi i Kultur der Dur og det årlige julemarked på Kellersvej.

Kellersvej 13, 2860 Søborg

Ring til os