Hjem Borger Sundhed og omsorg Voksne med handicap Bolig og botræning Længerevarende botilbud Ellekilde Dagligdagens rytme og faste traditioner

Dagligdagens rytme og faste traditioner

På Ellekilde har vi fokus på en hverdag, hvor du støttes i din selvstændighed

Vi køber ind i nærområdet hver dag til fællesmadlavning med beboerne og vejledere.

Der er fælles ansvarsområder, som går på skift. Det drejer sig bl.a. om borddækning, opvask, madplaner og oprydning af aviser.

De fleste af beboerne her har et dagtilbud fire gange om ugen og går i klub et par gange om ugen. På den femte hverdag har beboerne en "hjemmedag", hvor praktiske gøremål ordnes.

Én gang ugentligt er der husmøde, hvor stort som småt er på dagsordenen, og hvor næste uge planlægges.

Der er tradition for mange forskellige aktiviteter i løbet af året såsom forårstur, sommerfest, julehygge, fødselsdagsfester, teaterbesøg m.m.

Der arrangeres, som udgangspunkt, en årlig ferietur i Danmark for beboerne - sammen med medarbejdere. Alle beboere er med til at bestemme, hvor de gerne vil hen på ferie. Ferieturen kan vare op til fem hverdage. Beboerne betaler egne udgifter til turen.

Vi bruger IBG-skærme til blandt andet at vise, hvilke aktiviteter der er, hvem der er på arbejde, og hvad vi skal have at spise. Læs eventuelt mere om IBG på ProReact side (firmaet bag IBG).

Ellekilde

Elledalen 8, 2800 Kongens Lyngby