Hjem Borger Sundhed og omsorg Voksne med handicap Bolig og botræning Gladsaxe Handicaptilbud Botilbud Kellersvej 6 Boligen og fællesarealer på Kellersvej 6

Boligen og fællesarealer på Kellersvej 6

Botilbuddet Kellersvej 6 er et moderne byggeri fra 2011 bestående af fire levegrupper, hvor der bor 24 beboere - seks i hver levegruppe. De fire levegrupper kaldes Hus A, B, C og D.

Huset er bygget efter lavenergiprincipper, hvilket blandt andet ses ved, at der er græs på taget samt solcelleenergi.

Huset er på nogle områder specialindrettet til mennesker med særlige behov - der er for eksempel indlagt lysdæmpning, brugt slidstærke materialer, og indretningen er afdæmpet i farvevalg.

Boligerne er på henholdsvis 71,4 m2 (Kellersvej 6C) og 67,4 m2 (Kellersvej 6ABD). Kvadratmeterangivelsen er inklusiv en andel af fællesarealerne. Boligerne består af soveværelse med skillevæg til en stue og eget badeværelse.

Fra boligens stue er der udgang til egen have og terrasse, og fra entréen er der udgang til fællesarealerne.

Det er beboerens eget ansvar at indrette og vedligeholde egen bolig og have.

Du må godt ryge i din egen bolig eller i egen have. Dine gæster må også ryge i din bolig, hvis du giver dem lov, men vi opfordrer dem til at ryge i din have.

Du må ikke ryge i boligen, når medarbejderne er til stede for at hjælpe. 10 minutter før medarbejderne kommer for at hjælpe, skal der derfor luftes godt ud.

Husene har fælles køkkenalrum og opholdsstue.

Fællesarealerne bliver indrettet ud fra beboernes behov og på baggrund af en faglig tilgang. I Hus C er der for eksempel bevidst en meget simpel indretning uden billeder på væggen for at mindske mængden af sanseindtryk.

Kellersvej 6A, 2860 Søborg

Kellersvej 6B, 2860 Søborg