Hjem Borger Sundhed og omsorg Voksne med handicap Bolig og botræning Gladsaxe Handicaptilbud Botilbud Cathrinegården Dagligdagen og fritidsaktiviteter på Cathrinegården

Dagligdagen og fritidsaktiviteter på Cathrinegården

Cathrinegården er beboernes hjem, og dagligdagen er indrettet, som de fleste af os kender den. De fleste beboere har dagtilbud uden for huset.

Alle har en ugentlig fridag, og den bliver fx brugt til personlige indkøb, frisør, bibliotek og ture i nærmiljøet.

Alle beboerne er med i en turnusordning i forhold til praktiske opgaver som borddækning, madlavning, opvask og småindkøb, hvilket er med til at styrke fællesskabet.

Læs eventuelt om vores IBG-skærme i afsnittet om hverdagsteknologi, som vi blandt andet bruger til at skabe overblik over hverdagen.

Beboerne får støtte til at tilmelde sig fritidsaktiviteter, kurser og lignende, hvis de ønsker dette og selv har økonomisk mulighed for at deltage.

Eftermiddagene bruges også til dagligdags aktiviteter, såsom madlavning og oprydning i hjemmet, når det er meningsfuldt for den enkelte.

Vi åbner basehusene op, så der er mulighed for at mødes og lave noget sammen ud fra beboernes ønsker oven på en aktiv dag i dagtilbud.

Vi er generelt meget opmærksomme på at komme ud på korte og lange ture (bus og gåture) aften og weekend. I hverdagen kan der for eksempel være spontane gåture i området eller aktiviteter i vores dejlige atriumgård.

Større udflugtsmål bliver planlagt i samarbejde med udgangspunkt i beboernes ønsker. Vi har blandt andet et aktivt udflugts- og oplevelsesudvalg.

Vi tilbyder forskellige former for ferie planlagt efter beboernes behov. Det kan være en tur i sommerhus, på musikfestival eller en-dagsferieture.

Du tilbydes op til fem feriedage på hverdage sammen med medarbejdere om året.

Alle beboere har mulighed for at være medlem af klub Oasen, der hører til i kælderen af administrationsbygningen.

Oasen har åbent hver mandag aften fra kl. 19.00 - 21.00.

I løbet af 2021 startede Cathrinegården et samarbejde med flere butikker i Bagsværd, hvor beboerne fik mulighed for at være frivillige. Det kan du se mere om herunder, hvor du også kan se et par klip fra Cathrinegården:

Cathrinegården

Taxvej 27, 2880 Bagsværd