Botræning og støtte i eget hjem

Vi vil gerne understøtte dig i at opnå en aktiv, selvstændig og meningsfuld tilværelse med mindst mulig støtte fra kommunen.

Socialpædagogisk støtte er et tilbud til dig, som har behov for at udvikle eller vedligeholde personlige færdigheder for at kunne klare dig selv bedst muligt i hverdagen. Støtten er en vejledende, udviklende og rehabiliterende indsats, som skal gøre dig i stand til at mestre eget liv uden pædagogisk støtte.

Du kan blandt andet få støtte til:

• at klare opgaver som rengøring, madlavning, indkøb og tøjvask
  • at vedligeholde eller opbygge et socialt netværk
  • at få kontakt til læge, bank og lignende.

Den socialpædagogiske støtte gives der, hvor det giver mening for dig. Det kan både være i eget hjem, eller uden for hjemmet for eksempel i vores uvisiteret tilbud. Den socialpædagogiske støtte kan også tilrettelægges på flere måder for eksempel ved telefonopkald, sms'er, videoopkald eller lignende.

Vi beslutter, hvem der skal give støtten til dig. Vi har et stort team af vejledere, der arbejder som hjemmevejledere og i vores uvisiteret tilbud. Vores hjemmevejledere har kompetencer inde for det fysiske, psykiske og sociale område.