Hjem Borger Sundhed og omsorg Udsatte og sårbare voksne Støtte og hjælp i hverdagen Få hjælp af Røde Kors Parat

Få hjælp af Røde Kors Parat

Frivillige sidder klar til at hjælpe dig

Danmark hjælper naboer, venner og familie hinanden, når hverdagen brænder sammen, når nogen bliver syge, eller der sker noget uventet. Men ikke alle har en ven eller et familiemedlem at række ud til. Derfor findes Røde Kors Parat som et landsdækkende hjælpenetværk.

I Røde Kors Parat sidder frivillige klar ved telefonen for at lytte og for at skabe kontakt til en parathjælper i nærheden, når der er brug for det. De hjælper nu og her eller i en afgrænset periode, hvis du ekselmpelvis er syg, i genoptræning eller har andre vanskeligheder. Du kan eksempelvis få hjælp til vaccineledsagelse, tryghedsledsagelse, praktisk hjælp, samtaler, kontakt og lignende. Det er blot at kontakte Røde Kors Parat.

Hjælp med at sprede budskabet om Røde Kors Parat

Kender du nogen, der mangler en hjælpende hånd eller gerne vil være parathjælper? Så ring til Røde Kors Parat på telefon 35 29 96 60 mandag-torsdag fra klokken 9-16 og fredag fra klokken 9-15. Du kan også skrive til parat@rodekors.dk eller gå ind på Røde Kors´ hjemmeside og tilmelde dig ved at udfylde den formular, der findes her under ”Få hjælp af Røde Kors Parat”.

Røde Kors Parat vil kontakte dig hurtigst muligt herefter med henblik på at yde dig den ønskede hjælp.