Skip til hoved indholdet

IT-hjælp

Har du brug for råd og vejledning om It, så få hjælp af de frivillige ITthjælpere i kommunen.

De frivillige hjælpere vejleder borgere i at betjene en computer og hjælper med at løse It-problemer. Du kan for eksempel få hjælp til MitID, netbank, digital post, kontakt til det offentlige, søge på nettet, oprette og sende e-mails, vedhæfte filer, printe ud og vejledning i selvbetjeningsmuligheder på internettet.

Hvordan gør jeg?

Du skal blot møde op i træffetiden og forelægge dit spørgsmål for It-hjælperen, så vil de forsøge at hjælpe dig med dit problem. Nogle af It-hjælperne har telefonisk træffetid, så du kan ringe til dem og enten få sagen løst over telefonen, eller hvis det er nødvendigt aftale et møde i nærmeste fremtid.

Har du en bærbar pc, så medbring den endelig. Har du ingen bærbar pc, så vil It-hjælperen have en pc, som kan anvendes under vejledningen, hvis det er nødvendigt.   

Vi har mange forskellige tilbud hvor du kan få hjælp

  • Har du problemer med din pc, tablet, iPad eller smartphone?
  • Er der noget, der driller?
  • Behøver du hjælp til en opgave?

Kom og få hjælp fra flere dygtige frivillige. Det er gratis og kræver ikke noget medlemskab. Medbring din pc, tablet eller smartphone. Du kan også benytte stedets stationære pc’er. Der er trådløst og kablet Internet. Vi har også socialt samvær med en kaffepause.

Har du brug for hjælp til MitID?

Hos PC-mødestedet står frivillige klar til at vejlede og hjælpe med at skifte fra NemID til MitID. 

Du skal huske at medbringe:

  • PC, tablet eller smartphone
  • Et pas udstedet år 2012 eller senere (det skal have indbygget en NFC-chip)
  • En nyere smartphone med en indbygget NFC-chip
  • Dit nøglekort
  • En mailadresse med en kode, du kan huske.

Hvis du har alle tingene, kan PC-mødestedet hjælpe dig det sidste stykke. Hvis ikke, er du nødt til at bestille tid hos Borgerservice for at få det nye MitID.

Du kan bestille tid i Borgerservice ved at klikke her.

Træffetid

Onsdage fra kl. 13-16 (ikke helligdage, lukket i juli måned).

Adresse

  • Aktivitetshuset ”Seniorklubberne i Høje Gladsaxe” - (bag Høje Gladsaxe Centret, til venstre for den store trappe), Høje Gladsaxe Torv 2 H, 2860 Søborg 
  • Kontakt Poul Søgaard på telefon: 22 26 27 04 eller e-mail: poulksoegaard@gmail.com og hør mere om tilbuddet.
  • Der er plads til 15 deltagere på én gang.

Har du brug for råd eller en hjælpende hånd til din Mac. Eller står du med en nyindkøbt iPhone eller iPad og savner viden om, hvordan du kan bruge den optimalt? Så kan du få hjælp hos Gladsaxe Kommunes frivillige it-hjælper Gunner Juul-Nyholm, der sidder klar til at hjælpe dig på telefon: 40 13 00 44 på hverdage i dagtimerne.

Kan dit spørgsmål ikke løses over telefonen, kan du aftale at mødes Gunner på Gladsaxe Hovedbibliotek.

Har du brug for hjælp eller blot et godt råd vedrørende din PC, tablet eller mobiltelefon? Så er du velkommen i Ældre Sagens It-Café, hvor frivillige står klar til at hjælpe.

Står du over for anskaffelsen af nyt it-udstyr, kan du også få rådgivning om, hvilket produkt du skal vælge, inden du køber. Vi hjælper også gerne med at få dig i gang med din nyindkøbte PC, tablet eller mobiltelefon.  

IT-Caféen tilbyder også hjælp med at oprette eller blive introduceret til MobilePay, MitID eller Digital Post. Hvis du skal have hjælp til dette, så husk at medbringe MitID og Dankort.

Ældre Sagens IT-Café holder til på Gladsaxe Hovedbibliotek mandag og onsdag kl. 10.30-13.00 og i Bibliografen i Bagsværd torsdag kl. 10.30-13.00. Bortset fra på Bibliotekets lukkedage, helligdage og i uge 7.

Tilbuddet er gratis for alle seniorer. Du skal ikke lave en aftale på forhånd eller tilmelde dig, du skal bare møde op.
Du er velkommen til at skrive til kontaktpersonen i Ældre Sagens IT-Café Jens Boll på mail: jb@boll-net.dk 

Nethood er en åben IT-café, hvor du kan få hjælp til dine it-problemer, for eksempel hjælp til e-mails, Facebook, scanning af billeder, låne E-bøger, vedhæfte filer, printe og scanne. Medbring gerne din egen bærebare PC.

Træffetid

Torsdage kl. 13.00-15.30 Mere information på telefon: 39 57 64 50.
Bibliotek+, Høje Gladsaxe Torv 2A, 2860 Søborg

Har du brug for IT-hjælp - for eksempel oprettelse af digital postkasse, hjælp til emails, E-bøger, kontakt til det offentlige, så besøg vores åbne IT-café, hvor du kan få råd og vejledning af dygtige frivillige.

Ingen tilmelding - du møder bare op. Og der er altid kaffe på kanden.

Træffetid

Tirsdag kl. 16.00-17.30

FO-Gladsaxe it-guider giver assistance til dig, der sidder derhjemme og har brug for et lille skub til at komme i gang med og blive tryg ved computeren. Mange er trygge ved at have en frivillig at lære af og spørge til råds om for eksempel digital post og MitID. 

FO´s frivillige kan komme hjem til dig, hvis det er nødvendigt, og de kan komme flere gange, hvis der er behov for det. Opgaverne, som it-guiden, kan hjælpe dig med kan være forskellige, - lige fra udfordringer med digital selvbetjening, til bestilling af varer og transport eller til at holde kontakt med fjerne slægtninge. I kan mødes på biblioteket eller hjemme hos dig i dit hjem. It-guiden laver ikke reparationer.

Kontaktperson og træffetid

Hvis du har brug for it-assistance, så skal du blot lave en aftale med Inge Lindqvist på telefon 44 44 11 17, mandag til onsdag kl. 10 - 14. 
FO’s frivillige it-guider har gennem 10 år hjulpet mange borgere i gang med it. It-guiden er frivillig og har gennemgået et kursus hos Frit Oplysningsforbund Gladsaxe og bærer tydelig billedlegitimation fra FO-Gladsaxe. 

Gladsaxe Kommune
Rådhus Allé 7
2860 Søborg

CVR: 62761113

Telefon: 39 57 50 00
kommunen@gladsaxe.dk

Borgerservice

Telefontid

Mandag-fredag: 9-14

Personlig henvendelse

Kun med tidsbestilling. Bestil tid på gladsaxe.dk/bestiltid

Åbningstid

Mandag-onsdag og fredag 10-14
Torsdag 10-18

Få teksten læst op Tilgængelighedserklæring Giv os feedback