Hjem Borger Seniorer Boliger for seniorer Plejeboliger Sådan søger du en plejebolig Når du er blevet tilbudt en bolig

Når du er blevet tilbudt en bolig

Du vil få besked fra Visitationen når der er en bolig ledig. I brevet vil det fremgå hvornår og hvordan du skal takke ja til boligen. Du vil have mulighed for at se den pågældende bolig inden du siger ja til boligen.

Når plejebolig er tilbudt, har du syv dage til at se boligen og overveje tilbuddet.

Er boligen klar til indflytning, skal du overtage og betale for boligen senest syv dage efter du har kontaktet visitationen og takket ja.

Opholder du dig på en rehabiliteringsplads, skal indflytningen ske inden tre dage.

Takker du nej til et tilbud om plejebolig, skal du angive årsagen til dette samt oplyse, om du stadig ønsker at stå på ventelisten til plejebolig. Sundheds- og Rehabiliteringsafdelingen vil i så fald gå ud fra, at du kan tilbringe ventetiden i egen bolig.

Takker du nej to gange, bliver du slettet af ventelisten.

Ønsker du på et senere tidspunkt at flytte i plejebolig, er du velkommen til at søge på ny.

Visitationen - Boliger til seniorer

Rådhus Alle 7