Hjem Borger Fritid og oplevelser Grønne områder Oplev Natur- og Sejlklubbens faciliteter

Oplev Natur- og Sejlklubbens faciliteter

Natur- og Sejlklubben ligger på Radiomarken ved Bagsværd Sø og har to klubhuse og to bådhuse, som dagligt benyttes af Gladsaxe Kommunes institutioner og skoler.

De omkringliggende naturarealer er tilgængelige for alle borgere i Gladsaxe Kommune, og man er mere end velkommen til at slå sig ned ved ledige borde og bænke, dog med det forbehold, at man skal give plads eller vige helt, for de institutioner eller skoler der har booket arealerne.

Private kan ikke booke Natur- og Sejlklubbens faciliteter.

Oplev Natur- og Sejlklubbens udendørsfaciliteter

Natur- og Sejlklubben holder åbent hus for forældre og børn i Gladsaxe Kommune.

Vi har åbent hus alle onsdage fra klokken 17.30 til 20.00 i følgende måneder:

• Maj.
  • Juni.
  • August.

Kom for eksempel ned i Sejlklub 1 og spis jeres medbragte aftensmad. Lån en kano og tag på aftensejlads på Bagsværd Sø.

Husk det gule Sundhedskort (sygesikringsbevis) som dokumentation for, at I er fra Gladsaxe Kommune.

I starten af september måned afholder vi Søens dag. Det er et arrangement, hvor alle borgere i Gladsaxe Kommune er velkomne.

Kom for eksempel og lær om naturen omkring Natur- og Sejlklubben eller prøv forskellige naturaktiviteter. Du kan blandt andet deltage i aktiviteter omkring bålet, sejle i kano eller deltage i en naturudfordring.

Følg med i Gladsaxe Bladet i ugerne op til september, hvor Natur- og Sejlklubben informerer om, hvilken dag vi afholder Søens dag.

Jens Amundsen blev ansat i Natur- og Sejlklubben i 2015. Han er oprindeligt uddannet folkeskolelærer fra Blaagaard Seminarium i 1999, og har frem til sin ansættelse i Natur- og Sejlklubben arbejdet som lærer, blandt andet seks år i Gladsaxe Kommune.

I 2005 tog Jens uddannelsen som friluftsvejleder på Institut for Idræt, og i 2018 gennemførte han naturvejlederuddannelsen på Skovskolen i Nødebo.

"Jeg brænder for, at få børn ud i naturen. Jeg ser muligheder for at gennemføre mange mangfoldige læringsforløb i naturen - både for dagtilbuds- og skolebørn."

"Naturen kan både inspirere til aktiviteter i og om naturen, men den kan også bruges som ramme for aktiviteter, der ikke knytter sig til naturen," siger naturvejleder, Jens Amundsen.

Ring eller skriv gerne til naturvejlederen

- også, hvis du ønsker inspiration eller hjælp til at komme mere ud i naturen!

Jens Amundsen, Naturvejleder
JENAMU@gladsaxe.dk

Den afmærkede rute rundt i Radiomarken

Introduktion til Radiomarken og Bagsværd Sø