Søg puljen GladsaxeLiv
GladsaxeLiv-puljens formål er at understøtte initiativer, der skaber liv og aktivitet i byrummet.
Små og store ansøgninger
- Der kan løbende ansøges om mindre tilskud på op til 10.000 kr. til arrangementer
Disse ansøgninger administreres løbende, og I kan forvente svar inden for to uger.
- Større ansøgninger på over 10.000 kr. behandles ved to årlige ansøgningsrunder i november og juni med henblik på Økonomiudvalgets disponering af puljen i januar og august.
Næste frist: 2. februar 2026. Fremadrettet vil ansøgningsfristen ligge i november.
I 2025 disponerede Økonomiudvalget:
200.000 kr. fra GladsaxeLiv-puljen til at udskifte og supplere inventar i Rådhusparken
1 mio. kr. indkøb, opsætning og drift af julebelysning
300.000 kr. til sommeraktiviteter i BID-netværkerne i Søborg, Buddinge og Bagsværd
Spørgsmål og svar
Alle, som ønsker at udføre et projekt eller afholde et arrangement, der styrker bylivsaktiviteterne i Gladsaxe Kommune. I kan være en forening, erhvervsdrivende, BIDs, kulturinstitution eller anden form for sammenslutning med tilknytning til kommunen.
Politiske partiforeninger kan ikke tildeles puljemidler.
Privatpersoner kan kun søge i samarbejde med foreninger, erhvervsdrivende og lign.
For at oprette og underskrive en ansøgning logges der ind med MitID.
Det kan f.eks. være:
Opsætning af byrumsinventar mv., der inviterer til ophold og aktivitet i byen
Opsætning af skilte, der formidler byens historie
Aktiviteter, der understøtter levende bymidter og lokalområder
Åbne arrangementer for byens borgere uden opkrævning af entré
Det eneste krav er, at aktiviteter og arrangementer skal være åbne uden deltagerbetaling.
Alle beløb vurderes.
Der er i alt 1,5 mio. kr. i puljen i 2026.
Ansøgninger til arrangementer op til 10.000 kr. behandles løbende af erhvervskonsulent Kirsten Voxtrup i samarbejde med repræsentanter fra Driftsafdelingen og Landskabsteamet.
Ved ansøgninger over 10.000 kr. vil midlerne blive fordelt ved to årlige ansøgningsrunder med ansøgningsfrist henholdsvis i november og juni. Økonomiudvalget træffer beslutning om disponering af puljemidler i januar til forårs- og sommeraktiviteter og i august til efterårs- og vinteraktiviteter. På disse møder bliver alle modtagne ansøgninger på over 10.000 kr. forelagt med henblik på evt. prioritering og beslutning om tildeling af støtte fra puljen.
I skal beskrive aktiviteten, herunder tidspunkt, formål, målgruppe, et simpelt budget og hvilke andre foreninger/virksomheder er involveret i aktiviteten, hvis I er flere.
I kan med fordel også beskrive, hvordan I vil gøre opmærksom på idéen, og hvor initiativet skal finde sted.
Din ansøgning skal også opstille et budget, som viser hvad det beløb du søger om, skal dække. Her bør også fremgå egenfinansiering, indtægter og eventuelle andre tilskud mm.
Det er vigtigt, at der er en kontaktperson, selvom I er en hel forening der søger.
Når du har alle oplysninger klar kan du ansøge via denne formular: [LINK TIL ANSØGNINGSSKEMA]
Skemaet Resultater for brugte midler skal udfyldes efter aktiviteten er afviklet.
Kvitteringer og fakturaer er jeres dokumentation for, at I har brugt midlerne i overensstemmelse med det, midlerne er blevet bevilliget til i tilfælde af stikprøver.
I skal derfor gemme alle kvitteringer og fakturaer, som puljemidlerne er brugt på i minimum 12 måneder fra aktiviteten er afviklet.
Flere spørgsmål?
I er velkomne til at kontakte erhvervskonsulent Kirsten Voxtrup.
Mail: erhverv@gladsaxe.dk
Tlf. 24 99 68 98