Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Bolig, vand og varme Byggeri Ansøg om byggetilladelse Byg og Miljø

Byg og Miljø

I menuen herunder kan du finde vejledninger til en række almindelige emner i Byg og Miljø

Når du opretter et projekt i Byg og Miljø, skal du sørge for at vælge den rigtige ansøgningstype.

Hvis du for eksempel ønsker at opføre et nyt enfamiliehus eller en tilbygning til et eksisterende enfamiliehus, skal du vælge ansøgningstypen: fritliggende enfamiliehuse, rækkehuse, dobbelthuse og sommerhuse.

Hvis du kommer til at vælge den forkerte ansøgningstype, vil du blive bedt om at oprette et nyt projekt med den rigtige ansøgningstype.

Se vejledning om ansøgning via Byg og Miljø

Hvis du er i tvivl om, hvilken ansøgningstype du skal vælge, kan du kontakte Byggesag på telefon 39 57 59 05 på hverdage mellem klokken 9-14.

Dukker der yderligere information eller materiale op, som du skal lægge på din ansøgning i Byg og Miljø, kan du altid gøre det efterfølgende.

Se vejledningen til at indsende supplerende materiale i Byg og Miljø

Når byggeriet går i gang, skal du give os besked om dette. Det gør du i din sag i Byg og Miljø. Det samme gør sig gældende, når byggeriet er færdigt.

Husk at du altid skal indsende noget dokumentation i forbindelse med færdigmeldingen.

Se vejledningen til at melde påbegyndt og færdigt byggeri

Hvis dit projekt er oprettet af en virksomhed og du skal have adgang til det, så er det virksomheden, der har oprettet projektet, som skal give dig adgang.

Hvis dit projekt er oprettet af en virksomhed, men en anden og ny virksomhed bliver sat til at styre sagen, så skal virksomheden, der har oprettet sagen, overdrage sagen til den nye virksomhed.

Se vejledningen til at give andre mulighed for at se og rette i dit projekt

Har du som virksomhed flere forskellige projekter på forskellige ejendomme, kan du administrere dem i Byg og Miljø.

Se vejledningen til at administrere projekter i Byg og Miljø

Fra maj 2016 er det muligt for virksomheders NEM-ID administratorer (i mindre virksomheder oftest virksomhedsejeren/den som opretter medarbejdersignaturer via Virk.dk) at give alle virksomhedens Byg og Miljø brugere læse- og/eller skriveadgang til alle virksomhedens sager oprettet i Byg og Miljø.

Rettighederne opsættes via Virk.dk og er en fordel, da en del virksomheder oplever udfordringer med at tilgå igangværende sager i forbindelse med at medarbejdere forlader virksomheden, bliver sygemeldt eller lignende.

Der er to opsætningsmuligheder:

  • ”Læserettigheder for alle medarbejdere"
  • ”Skrive- og læserettigheder for alle medarbejdere”

Bemærk, at det ikke er muligt kun at tildele rettigheden til enkelte medarbejdere i virksomheden. Alle medarbejdere, som anvender Byg og Miljø, vil få de samme rettigheder.

Når virksomhedens medarbejdere, efter at have fået tildelt de nye rettigheder, tilgår Byg og Miljø, vil de på fanebladet have to valgmuligheder:

  • ”Mine projekter” som indeholder de projekter, medarbejderen selv har oprettet.
  • ”Min virksomheds projekter” hvoraf alle virksomhedens øvrige projekter ligger.

Hvis ingen af de to muligheder er afkrydset (hvilket er standarden), vil hver enkelt medarbejder kun have adgang til egne sager.

Se videoinstruktion til at give flere medarbejdere i virksomhed sagsrettigheder [VIDEOEN ER IKKE LÆNGERE TILGÆNGELIG]

Gladsaxe Kommune
Rådhus Allé 7
2860 Søborg

CVR: 62761113

Telefon: 39 57 50 00
kommunen@gladsaxe.dk

Borgerservice

Telefontid

Mandag-fredag: 9-14

Personlig henvendelse

Kun med tidsbestilling. Bestil tid på gladsaxe.dk/bestiltid

Åbningstid

Mandag-onsdag og fredag 10-14
Torsdag 10-18

Få teksten læst op Tilgængelighedserklæring Giv os feedback