Hjem Borger Børn og familie Familie og rådgivning Tidlig Indsats PREP-kursus: Hjælp til parforholdet

PREP-kursus: Hjælp til parforholdet

Et PREP-kursus giver redskaber til god kommunikation og nye perspektiver på samlivet. PREP er et undervisningstilbud - ikke at forveksle med parterapi.

PREP står for Prevention and Relationship Enhancement Program - et forebyggende og relationsudviklende kursusprogram. Kurset henvender sig til alle par med børn, som har lyst til at arbejde med og udvikle sit parforhold.

Kurserne er et gratis tilbud for par med børn under 18 år bosiddende i Gladsaxe Kommune.

Et PREP-kursus består af et 15 timers program fordelt over fem gange.

Kursusformen er dynamisk, hvor der veksles mellem undervisning og øvelser. I undervisningen indgår videoklip, situationsspil, samtale med egen partner og træning af færdigheder. Kurset bliver udbudt af Gladsaxe Familiecenter i samarbejde med Center for Familieudvikling.

Næste PREP-kursus finder sted i september 2024. Det løber over fem undervisningsgange og foregår på Gladsaxe Rådhus, Rådhus Allé 7, 2860 Søborg. Undervisningsgangene finder sted tirsdage mellem kl. 17 og 20.

Kursusleder er Charlotte Jepsen. Skulle der være behov for at komme i kontakt med Charlotte, kan hun kontaktes på telefon 20 49 29 66 eller mail chajep@gladsaxe.dk.

Kurset med start i maj 2024:

Tirsdag den 3. september, kl. 17.00-20.00

Tirsdag den 10. september, kl. 17.00-20.00

Tirsdag den 17. september, kl. 17.00-20.00

Tirsdag den 24. september, kl. 17.00-20.00

Tirsdag den 1. oktober, kl. 17.00-20.00

Der tages forbehold for ændringer.

Tilmeld dig her

Alle felter markeret med '*' er påkrævet